boosta-forsaljningen-med-tryckt-reklam
Publicierad 2019-08-09

Boosta försäljningen med tryckt reklam.

Dagens osäkra marknad, Brexit och handelskrig. Hur håller du kontakten med dina befintliga och potentiella kunder på en osäker marknad? Och hur sticker du ut i mediabruset? Testa tryckt reklam!

Dagens osäkra marknad, Brexit och handelskrig. Hur håller du kontakten med dina befintliga och potentiella kunder på en osäker marknad? Och hur sticker du ut i mediabruset? 
Testa tryckt reklam!

Ett smart knep är att bjuda på giveaways eller lägga med en kampanjgåva i själva trycksaken. Underskatta inte effekten av att till exempel skicka med en klassisk kulspetspenna med ett tryckt budskap. Pennan med ditt personliga budskap, påminner då mottagaren på ett subtilt sätt om just ditt företag. Resultatet är att mottagaren känner sig utvald och kan utvecklas till en framtida kund. Du säkerställer inte bara det långsiktiga samarbetet, utan förstärker både ditt förtroendekapital, varumärke och försäljning.

Stärk ditt varumärke med tryckta reklamprodukter

Varje dag möts konsumenten av hundratals reklambudskap, både i det offentliga rummet och online. Affischer och banners på byggnader slåss om konsumentens uppmärksamhet. Ju oftare ett reklambudskap exponeras, desto troligare är det att det fastnar i konsumentens medvetande och minne.

Tryckt reklam i form av kontorsmaterial kan fungera på samma sätt. Men styrkan är att du kan addera ett personligt budskap och på så sätt stärka relationen och ditt varumärke. Lagom in på det nya året, kan du till exempel ge bort en praktisk kalender som din kund kommer att ha användning för. Och vips, ditt företagsnamn blir synligt för din kund varje dag, året runt.

Nyckeln till framgång är hög kvalitet

Även högkvalitativa artiklar som väskor, kläder och säsongsdekorationer, kan ge ett positivt intryck tillsammans med din logotyp och budskap. Se till att ha en logotyp eller budskap som snabbt kan identifieras. Reklamkampanjer bör utformas enhetligt med företagets logotyp, och färger. Detta är det främsta sättet dina kunder identifierar en viss design med ditt företag.

Som ett mindre företag bör du också se till att kuvert, brevpapper, visitkort, eventuella arbetsuniformer med mera är utformade med företagets logotyp och färger. Självklart är alltid hög kvalitet på reklam- och konsumentvaror att rekommenderas, eftersom mottagaren använder det varje dag och du kan då dra nytta av långvarig och effektiv reklam.

fb
twitter
linkedin